Už jsou to tři roky!?

Mám divnej pocit. Nevím, co jsem si myslel, když jsem spřádal první nitky scénářů a začínal kontaktovat herce. Určitě jsem k tomu přistupoval opatrně. “Bylo by super, kdybychom to dodělali, ale život se do toho nejspíš připlete, no…”.

Život se do toho skutečně mnohdy připletl, na druhou stranu je to pořád legendárně super.

Dobře, teď to zní jako ohlédnutí a nostalgie po dokončení projektu. Hotové to není. I kdybychom měli všechno natočeno (což nemáme), pořád zbývá zábava ve střižně a pohánění hudebníků a efektářů (protože talent tam je). Každopádně, před třemi lety jsme, optimističtí a plní naděje, zorganizovali první natáčení Patche.

DSC01217

Staré dobré časy. Je tam všechno, Marťasova sova (rozbitá), Kubův meč (rozbitý), Kalíkův klobouk (ztracen)…

Pochvaly a zhodnocení si nechám na skutečný závěr natáčení. Můžu akorát říct, že jsme se zlepšili, což byl celý smysl tohoto projektu. Už na začátku jsem říkal “když teď začneme, tak poslední epizoda by mohla vypadat fakt úžasně”. A je to pravda. V prvních měsících jsem zapomínal inovovat a hledat zajímavé záběry – důraz byl na tom, jak zorganizovat desítky lidí a stíhat to v daném čase (ani jedno se moc nedařilo). Teď již vím, že ke každému odhadovanému času je potřeba přidat dvě hodiny a – možná – se to stihne.

Ještě k tomu zlepšování. Herecké výkony mě čím dál tím více ohromují. Šel bych tak daleko, že lze říct, že rozdíly mezi herci a neherci se postupem času naprosto smazaly. Rád bych tvrdil, že to bylo v plánu celou dobu, ale právě tohle mi dalo příležitost se v druhé půlce příběhu o trochu více věnovat emocím a charakterům (ač nebudu předstírat, že jsem v tom zběhlý). Myslím, že se toho náš tým zhostil naprosto excelentně.

DSC05650

Někdy to teda vypadá i takhle…

Protože v každém postu musím tak trochu zmínit, kde jsme teď s vydáváním epizod, což všechny kdovíproč zajímá, tady to je: Epizoda 1.04.1 – v současnosti nastřiháno 8 minut (z celkových ?), externí efekty hotové, interní nikoliv, hudba stále není. Za svou pomalostí vidím diplomku (jestli je něco, co z člověka dokáže vysát život…), za hudbou vidím to, že už nebydlím s obvyklým skladatelem a nemůžu ho s tím každodenně obtěžovat. Ale doufám, že i přes to všechno další epizoda do konce semestru bude.

Ale kvůli tomu tu nejsme. Hlavní bod večera – statistická rekapitulace posledních 3 let! (Yaaaay…) Nebojte, bude to krátké a to důležité už máme za sebou.

Koho zajímá obrázkově, kolik kde zbývá, nechť se obrátí na grafiku v úvodu. Koho zajímá i třetí řada, nechť se koukne na stejnou grafiku níže (ale moc vám toho neřekne, protože jsem línej). Každý řádek je epizoda, podíl černé v řádku zhruba odpovídá tomu, kolik zbývá natočit:

infographics4

Najde-li se alespoň jeden člověk, co se pokusí zazoomovat a rozlišit jednotlivé scény, svůj úkol jsem splnil.

Následuje rychlý pohled analyzující, kdy se nejvíc natáčelo. Ušetřím vás diplomka-speaku, mluví to za sebe. V zimě je zima, v zimě moc netočíme (pokud zrovna nejedeme vánoční speciál). A o prázdninách jsou všichni pryč.

shoots

“Na Patchi mi vadí akorát to, že je tam málo grafů.” – Anonymní troll

A na konec je tu malý seznam s lidmi, kteří si zaslouží největší díky za jejich oddanost měřenou počtem natáčení, na kterých se vyskytli (useknuto na 10 natáčeních z celkových 69): Kuba (29), Jana (26), Mirka (22), Maruška (18), Martin (17), Kalík (16), Johny (16), Jace (14), Ivet (13), Barča (10) a Kačka Říhová (10).

Což nás přivádí k závěru. Děkuji za váš zájem a moc si vážím toho, že mám kolem sebe skupinu lidí, která je ochotná provozovat něco takhle vyčerpávajícího po celé tři roky, a (snad) o něco širší skupinu, která je ochotná si to na YouTube pustit. Za sebe se vynasnažím, aby výsledek byl co nejlepší a aby šlo o něco, na co můžeme být v závěru pyšní 🙂 Tak zase příště.

Leave a Reply

