Behind the Scenes – Gamebreaker

Tahle epizoda byla hustá. Kromě malé odbočky v podobě Vánočního speciálu ji trvalo udělat tak nějak rok. Jako je obvyklé s Patchem, byla nastříhaná ještě před vydáním druhé epizody, takže většina práce byly efekty. Nebudeme zabíhat do detailů, je s tím hrozně práce. Kuba předložil svou část už dávno (většina finálního souboje) a zbytek byl na nás. Při trackování a maskování jsem znovu zhlédl většinu epizod Přátel, mezitím jsem vymýšlel, rozvrhoval, organizoval a natáčel další epizody. Až to doděláme, budou se vydávat rychleji. Možná.

Ve výsledku se mi 1.03 líbí zatím nejvíc. Ale to říkám o každé epizodě. Teď už k samotným scénám:

Prolog: Multiclasser on the move (7. 7. 2014 10:00)

Chronologicky předposlední scéna, kterou jsme do epizody natočili. Ale i tak se točila teprve 3 a půl měsíce po začátku natáčení. Tehdy šlo všechno dobře. Do scénáře jsem ji přidal teprve několik dní před natáčením, protože mi přišlo, že je v něm málo Multiclassera. Takhle ho divák vidí hned na začátku a je hustej.

Image7

Při prvním záběru na papíry za Peťou skutečně klečel Kuba, a během přejezdu kamery sundal vrchní (čisté) z těch, na kterých byl formulář (přilepeny k zídce). Pak Jace přišel s nápadem animovat dekódující se text a přidali jsme to tam, takže ten praktický efekt možná něco ztrácí. Každopádně záběr je použit tak, jak jsme ho natočili.

Scéna 1: Push-Up Bros pod věží (13. 6. 2014 10:00)

Tahle scéna trpěla asi nejvíc ze všech. Byla součástí dne obrovského natáčení a čekali jsme, až se vrátí Johny z Prahy, takže nakonec jsme natáčeli v centru Budějovic v poledne. Všude lidi, vítr, lidi, zvony, hluk a lidi. Protože jsme spěchali, nenatočili jsme tolik záběrů, kolik bych si přál, a tím pádem jsem strávil několik dnů nad tím, aby ta scéna zněla aspoň trochu dobře a smysluplně. Nevím, jestli se to úplně povedlo.

Scéna 2: Push-Up Bros před věží (a bez Kalíka) (13. 6. 2014  11:00)

Vezměte všechny problémy první scény a přidejte k nim auta. Naštěstí ve výsledku v každém záběru jezdila jindy, takže jsem byl schopen sestavit celkem slušný dialog. Po těchto zkušenostech je můj nový externí mikrofon už na cestě. Snad to není příliš pozdě.

Scéna 3: sexy20 Group (13. 4. 2014 13:00)

Scénu jsme stihli natočit během dvou hodin a ze všech čtyř skupin je nejdelší (i poté, co jsem několik replik se slzou v oku vyhodil), pročež je první. Fána a Janča mě po přečtení těch cca 3 A4ek docela nesnášeli, ale zahráli to bravurně. Konečně se také dozvídáme něco víc o kapitánovi_thorovi (mohl by v budoucnu hrát větší roli? stay tuned) a setkáváme se s princeznou (Nikča udělala na režiséra dojem a rozhodně ji ještě uvidíme).

Scéna 4: Diploman Group (21. 4. 2014 12:30)

Diplomanova skupina si odnáší cenu za nejproblematičtější natáčení. Herci této scény v tom jsou ovšem nevinně, trofej získávají jistý kněz, jistá detektivka a jistá kuchařka, kteří čekali na další scénu opodál na schodech. Přes snahu o to je umlčet není záběr, ve kterém by nebyli slyšet, editace byla peklo a pravděpodobně je pořád uslyšíte i ve finální verzi. Pozorný čtenář už vidí trend – nechoďte natáčet do rušného centra města.

Scéna 5: Knedlozelix Group (21. 4. 2014 11:00)

Touhle scénou jsme zahajovali celý natáčecí den a již tam jsme chytili první zpoždění (zpoždění je při tomhle ovšem něco, co stejně chytíte, i když si dáte hodinu rezervu). V původním plánu měla tato i Diplomanova skupina čítat 4 členy (od sexy20 se odpojila Ramsay), ale nikdo už neměl čas. Od té doby jsme přišli s nápadem maskovaných dvojrolí, který se vyplatil.

Scéna 6: Flektor Group (13. 4. 2014 10:45)

I u řeky, kde by člověk čekal relativní klid, byl hluk (ano, poučilo mě to v tom smyslu, že hluk je všude). U Flektorovy skupiny se projevila kreativita herců (v tom dobrém smyslu). Pro Kalíka jsem ve scénáři nechal poznámky typu [hudební narážka], kterým vděčíme za barvité průpovídky. Nick Bagrat taktéž pochází od Lukáše.

Scéna 7: Přepadení (21. 4. 2014 13:00)

Koordinace bojových scén dá vždycky zabrat a čím víc lidí, tím hůř. V tomto případě ještě více lidí čekalo na schůdcích opodál a opět jsou ve scéně slyšet. Někdy tou dobou režisér rezignoval, protože ho fakt štvali, a to mívá neblahé následky. Za zmínku stojí Peťovo podání nervové poruchy, které vyvolalo výbuchy smíchu a vícero pokusů záběrů.

Image8

Blesková smrt sandy je výsledkem právě nedostatku herců. Troufám si tvrdit, že kdybychom sehnali ještě jednoho figuranta, stačil by Diploman lovkyni zachránit. Nicméně, jestli všechno vyjde, nevidíme ji tu naposled.

Scéna 8: Běhání po městě (all over the place)

V místě, kdy Antonias kontroluje všechny skupiny, se měla objevit Knedlozelixova skupina někde v pohybu ve městě a také sniperka Nakara někde v okně. Nedošlo k tomu především kvůli nedostupnosti herců a doteď mě to trochu zlobí.

Scéna 9: Smrt ICQ (21. 4. 2014 13:45)

ICQ dostal své jméno až o půl roku později (messenger, geddit?) a jeho smrt byla v retrospektivě unáhlená, protože Jirka se od té doby ukázal jako jeden z nejspolehlivějších herců. Scéna v pojetí Vína a Jirky se mi ovšem hrozně líbí a v tom směru to za to stálo.

Scéna 10: Věž (27. 4 . 2014 12:30)

Aneb i uprostřed napětí, umírání a boje je čas uvádět nové postavy. V původním pojetí měl mít Antonias ve svém týmu pouze zlodějku, ale pak mi začalo docházet, že by mu jeden člověk ani náhodou nestačil, a tudíž další část týmu uvidíme v další epizodě. Obchodník má samozřejmě mnoho dalších kontaktů a kdysi měl i o trochu rozsáhlejší skupinu (se kterou se snad také ještě setkáme).

Dalším detailem je, že ačkoli nemám rád výšky, tuhle příležitost jsem si nenechal ujít, protože je naprosto v Antoniově charakteru. Ve skutečnosti můžete vylézt na Černou věž s bojovou vestou a asi hodinu tam natáčet, turisté se vaší čtvrtině ochozu rádi vyhnou.

Scéna 11: Megaepický duel (7. 7. 2014 10:30)

Musím říct, že tohle jsme si užili. Po cestě od Sportovky jsme rozvíjeli plán, jak souboj pojmout (souboje zpravidla nedávám do scénáře, protože věřím fantazii účastníků), a začali jsme logicky záběrem, kdy Knedlovi spadnou do rukou zbraně. Když na desátý pokus chytil, řekli jsme si, co dál? Výsledek mluví za sebe. Tahle scéna rozhodně zabrala nejvíc času v postproukci, ale stojí za to. Všechnu akci do chvíle, kdy Knedlozelix chytí Aldorase pod krkem, jsme vymysleli na místě. Whirlwind/bladestorm moment je highlight, stejně jako odražení letící sekery a Kubova hláška s “permabanem” mě pořád dostává (zplodil na místě).

To, co pro mě představovalo menší oříšek, bylo damage a herní mechaniky scény. Na výpočet mi posloužil jeden list v Excelu, nyní plný vzorců, a stejně jsem to napoprvé udělal blbě. Naštěstí to vyšlo tak, že souboj dává smysl, a numericky to plus mínus vychází. Kdo mi dokáže říct, jak funguje Šampionova hlavní schopnost (kterou Multiclasser má taky, protože si zapsal stejné povolání), dostane link na příští epizodu v rámci beta-testu (a to chceš!).

Scéna 12: Aftermath (21. 4. 2014 14:45)

Finální scéna představuje trochu nevyužitý potenciál. Po celém dni natáčení jsme v tom momentě měli asi další 4 herce, kteří už měli odtočeno a které jsem mohl přidat do scény (i když možná by se jim nechtělo). Obtížnost natočit danou scénu exponenciálně roste s počtem herců a s dobou od prvního natáčení (momentálně je to v oblasti úporného smlouvání), takže je to možná dobře. Součástí Multiclasserova kostýmu byly i sluneční brýle, ale když jsme natáčeli souboj, nikdo z nás si nepamatoval, jestli jsme je tady použili, a měli jsme 50/50 šanci to trefit správně. Takže teď napřed brýle nemá a pak je má.

Image6

Tím končí zákulisní pohled do natáčení Patche. Pokud máte nějaké dotazy či připomínky, komentujte, a jinak se uvidíme příště!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s